Basisbereikbaarheid: toegankelijk openbaar vervoer op fysiek, financieel en digitaal vlak
Vervoer op maat moet ook echt op maat zijn van vervoersarmen: gemeentelijke aanspreekpunten (hoe van A naar B geraken + hulp bij aankoop vervoerbewijzen,...)
deelsystemen niet enkel digitaal te reserveren! Bepaalde groepen zijn digitaal niet mee.
e-tickets zelfde tarief als cash betalen ( wie digitaal niet mee, heeft vaak beperkter inkomen en betaalt meer)
voor woon-werkverkeer voor werkzoekenden zonder eigen vervoer en met beperkt inkomen, elektrische en betaalbare deelfietsen voorzien vanuit elke gemeente naar bedrijventerreinen zonder openbaar vervoer (voor gans traject aan sociaal tarief - naar voorbeeld fosterfiets in Meerhout, Geel en Laakdal)
Provinciale vervoerscentrale voldoende bemannen om lange wachttijden te vermijden (voor mensen met pre-paidkaarten)
Laagdrempelige opleiding: lezen van uurtabellen, gebruiken van OV-apps, reserveren tickets en deelsystemen,... voor doelgroepen ( werkzoekenden, digitaal ongeletterden, senioren,...) -sociale tarieven VOM